Contactgegevens en informatie VVE Flatgebouw Mesdaglaan 74-84 ARNHEM Administrateur Technisch Arjen Kuneman (boekjaar 2021 en 2022)
Bestuur
Bestuur
- Mw. S.D. Stückmann (Sabine), Mauvestraat 24 (bestuurslid)
- Dhr. E. van Doorn (Emile), Voermanstraat 43 (technische zaken)
- Dhr. F.W. Monshouwer (Fred), Rijnkade 36 (administrateur)
Taken bestuur
Financieel-Administratief
- Dhr. F.W. Monshouwer (Fred) | Monshouwer Financiële Diensten
Postadres : Postbus 113, 6800 AC ARNHEM Bezoekadres : Rijnkade 36, ARNHEM
Tel. 026-4452967 (10-17 uur) E-mail
Taken administrateur
- het (mede-) opstellen van een concept-meerjarenonderhoudsplan
- het samenstellen van een concept-begroting
- het daarmee een voorstel doen voor de periodieke bijdragen
- het incasseren van deze periodieke bijdragen
- het beheren van de financiën
- het samenstellen van de financiële stukken
- het uitschrijven van de vergaderingen (ALV)
- het ondersteunen van het bestuur bij het uitvoeren van besluiten welke door de ALV zijn genomen
- het afsluiten en beheren van verzekeringen
- het instandhouden van een reservefonds
- een opgave verstrekken aan de notaris van achterstallige bijdragen en de omvang van het reservefonds, bij eigendomsoverdracht of toedeling
- de VVE inschrijven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel
Betaling flatbijdragen
Voor degenen die voor 19 november 2009 (=datum nieuwe splitsingsakte) reeds flateigenaar waren en tot dan toe per kwartaal betaalden, blijft deze betalingstermijn gehandhaafd.
Technisch
- vanaf 2016 is een technische commissie (TC) ingesteld die het bestuur adviseert en ondersteunt bij het technisch en bouwkundig beheer van de flat, dit in nauwe samenwerking en onder begeleiding van een technisch adviseur
Leden Technische commissie (TC)
- dhr. M.J. Birner (Mike), Mesdaglaan 84-III
- dhr. E. van Doorn (Emile), Voermanstraat 43
- mw. H.A. van Harten (Hester), Mesdaglaan 76-III
Taken TC
De technische commissie draagt zorg voor :
- het (mede-) opstellen van een concept-meerjarenonderhoudsplan
- het jaarlijks verstrekken van een onderhoudsadvies/plan
- het inspecteren van het onroerend goed (buitenzijde, gemeenschappelijke gedeelten, algemene ruimten)
- het bereikbaar zijn voor dringende storingen en klachtmeldingen en de behandeling hiervan
- het aanleveren en beoordelen van alle gewenste offertes voor alle onderhoud en herstel voor zover voor rekening van de VVE
- het toezicht op de correcte uitvoering van de opgedragen werkzaamheden en controle van de facturen
Storing/reparatieverzoek
Indien u als eigenaar reparatieverzoeken heeft die de VVE aangaan, dan kunt u deze melden bij één van de commissieleden
Tuin
Tuincommissie
Olga Avis-Kaijser
Marjo van Doorn-van der Pol
Leonie Birner-van den Berg
Hester van Harten
Kascommissie
Hester van Harten (boekjaar 2021 en 2022)
Margriet van Stekelenburg-Böhler (reservelid)
taken kascommissie
De kascommissie doet van zijn bevindingen verslag aan de Algemene Ledenvergadering (ALV). Dit verslag wordt gevoegd bij de financiële stukken. Als de leden van de kascommissie ervan overtuigd zijn dat alles klopt, adviseren zij de ALV om de administrateur of het bestuur décharge te verlenen voor het gevoerde financiële beleid. Décharge wil zeggen rekening/verantwoording goedgekeurd en gevrijwaard.
samenstelling kascommissie
Een kascommissie mag ook uit drie mensen bestaan. Het derde lid fungeert dan als 'reservelid'. Er kunnen namelijk altijd omstandigheden zijn waardoor een zittend lid van de kascommissie gaandeweg het lopende boekjaar niet meer beschikbaar is. Denk aan ziekte, overlijden van het betreffend lid of verkoop van het appartement.
kascommissie verplicht
VvE Belang
Woonplezier reikt verder dan het leven binnen de muren van een woning. Dat geldt ook - en in sterkere mate - voor appartementseigenaren. Zij zijn namelijk samen verantwoordelijk voor het gehele gebouw: het beheer, onderhoud, de leefbaarheid en veiligheid. Hoe beter alles geregeld is, hoe groter het woongenot.
Goed beheer van een Vereniging van Eigenaren (VVE) is best ingewikkeld. Om die reden is VVE Flatgebouw Mesdaglaan 74-84 ARNHEM aangesloten bij VVE Belang, de belangenorganisatie in Nederland op gebied van VVE'en en appartementseigenaren. Voor meer informatie over VVE Belang (klik hier...)
Privacy
VvE Flatgebouw Mesdaglaan 74‐84 Arnhem hecht veel waarde aan de bescherming van persoonsgegevens. In onze privacyverklaring geven we heldere en transparante informatie over hoe wij omgaan met persoonsgegevens. Wij doen er alles aan om de privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. VvE Mesdaglaan houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet‐ en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Voor de privacyverklaring (klik hier...)
VVE Mesdaglaan
De VVE Flatgebouw Mesdaglaan 74-84 Arnhem (VVE Mesdaglaan) werkt met een eigen bestuur, bestaande uit vier bestuurders. Het bestuur van de VVE Mesdaglaan is belast met het bestuur van de vereniging en voert de besluiten van de Algemene Ledenvergadering (ALV) uit. De VVE Mesdaglaan heeft bepaalde bestuurstaken uitbesteed aan de administrateur en de technisch beheerder.
De administrateur draagt zorg voor o.a. :
Conform art. 11 lid 3 van de splitsingsakte zijn de eigenaren verplicht de flatbijdrage per maand bij vooruitbetaling te voldoen. De maandelijkse betaling van de flatbijdrage gaat via automatische incasso. Afgesproken is dat omstreeks de 27e van elke maand de incasso plaatsvindt (in afwijking van de splitsingsakte).
Tuin
Kascommissie
De kascommissie van de VvE controleert de door de administrateur en/of het bestuur opgestelde jaarstukken van een bepaald boekjaar. Aan de hand van bankafschriften en facturen c.q. kassabonnen checken ze of alle inkomsten en uitgaven op juiste manier geregistreerd, verwerkt en geboekt zijn. Elke uitgave moet verantwoord kunnen worden. De kascommissie controleert ook de begin- en eindsaldi op de bankrekening(en). Indien er onduidelijkheden zijn, geeft de administrateur tekst en uitleg. Hierbij wordt volledige openheid van zaken betracht.
De kascommissie van de VvE moet uit minimaal twee VvE-leden bestaan en moet elk jaar worden gekozen. Dat gebeurt tijdens de ALV. De benoeming geldt voor een periode van twee jaar, waarbij het handig is om een rooster van aftreden te maken in verband met het borgen dat de kascommissie voldoende kennis en ervaring in huis heeft. Het zittende lid fungeert dan als 'coach' van het nieuw benoemde lid. Alleen leden van de VvE kunnen lid zijn van de kascommissie.
De verplichting een kascommissie de jaarstukken te laten controleren staat in de wet (art 2:48 lid 2 BW) en het modelreglement 2006. Kortom het is voor iedere VvE verplicht. Als er geen kascommissie is om de jaarstukken te controleren, of als die kascommissie niet aan de wettelijke eisen voldoet, dan is het besluit om de jaarstukken goed te keuren vernietigbaar.
VvE Belang
Privacy